spooky house of jumpscares персонажи
Другие персонажи
Список не увиденных в игре персонажей, которые связаны (либо не связаны) с игроком.
Содержание
Романтик [ ]
В итоге теряется, пьет чернила, теряет сознание и находит бутылку романтичного красного вина. В итоге оказалось что там была кровь.
В Бесконечном режиме есть продолжение записок. Каким-то чудом Романтик выжил, перестал чувствовать жажду и голод, а монстры перестали на него нападать. Через какое-то время его кожа сменила цвет, а затем несколько раз приходила Спуки, которая заявляла, что он «не выполняет свою работу». Дальнейшая судьба Романтика неизвестна. Возможно, что он и стал Образцом 2.
Помощники Generic Lab [ ]
Помощники Generic Lab, очевидно, работают в GL Labs и проводят тесты на различных образцах.
Учитывая их состояние до смерти сотрудники написали библиотеку-систему CAT-DOS и поместили всю информацию о образцах туда.
Мацури [ ]
Японский студент женского пола, которая кралась в ее класс после закрытия, несмотря на слухи, что в школе обитает призрак, который ест детей.
К сожалению для нее эти слухи оказалось верны, и она была объявлена пропавшей без вести, будучи съеденной призраком.
Образцу 4 дали точную копию этой школы, чтобы охотится, включая письма, написанные одним из одноклассников Мацури объясняющих ее судьбу.
Культ [ ]
Таинственная группа людей, которые выполнили неопределенные ритуалы, чтобы успокоить «Тьму».
Ритуал, вовлекающий девочку которая не была «чиста», был проведен. Но затем «Тьма» хотела больше. Культ проводил еще больше ритуалов, но в итоге в записках отвергли все последствия и вероятнее всего выбрались из здания.
Образец 5, возможно, либо проявление «Тьмы», либо та самая девочка, либо «Мать».
Охотник [ ]
Охотник в конечном счете подвергся нападению и был вынужден забить свои двери. Его рассеянные кости позже замечены в лачуге, подразумевая, что он никогда не убегал и был убит оленями в конце.
Рабочий ресторана быстрого обслуживания [ ]
В ресторане быстрого питания игрок находит примечания оставленные экс-рабочим места.
В примечаниях написано, что рабочий, получив работу в этом ресторане, день за днем начал видеть, как сверхъестественные действия происходили с клиентами ресторана (в частности с мужчиной, который «продолжал заказывать ту же самую еду в течение каждых 10 минут»), и, вскоре после этого, все посетители съели все гамбургеры, подаваемые там. После рабочий не выдержал, решил оставить работу и покинуть ресторан навсегда, но позже был убит Образцом 11.
Это показывает, что компания пыталась скрыть правду (о происхождении мяса и его эффекте на людях) от общественного внимания. Возможно, что директор компании заключил сделку с демоном (Образцом 11), чтобы к его ресторану пришёл успех.
Человек из телефона [ ]
В случайной комнате игрок найдет стол на котором лежат вентилятор и телефон. Через несколько секунд человек из телефона начнет различными способами приветствовать, и один раз говорит игроку непосредственно смотреть на вентилятор. Это могло быть ловушкой, так как если игрок простаивает слишком долго, Образец 9 появится и, скорее всего, убъёт игрока.
Спуки
Спуки
Содержание
Внешний вид [ ]
Появление [ ]
Эпичная Спуки за авторством StylishKira.Портрет висит в комнате 250.
Спуки появляется в самом начале игры (комнате 0) и проводит инструктаж о том, что игроку нужно дойти до 1000 комнаты, чтобы узнать все тайны дома:
And this is my home.
Can you, humble player, make it through a thousand rooms?
Can you find, what lies at the end?
Or is there even an end?
Cuz I don’t really know.
Anyway, just. just go.
(рус. «Привет, я Спуки!
Сможешь ли ты, смиренный игрок, пройти через тысячу комнат?
Сможешь ли найти то, что находится в конце?
И есть ли там вообще конец?
Потому что я и сама не знаю.
В любом случае, иди. просто иди.»)
Затем Спуки появляется через каждые 250 комнат.
В 250 комнате она вручает игроку «страшный» подарок:
So, you made it this far.
That’s, uh. that’s great!
I shall grant you a gift!
So uh. So just keep going.
(рус. «Что ж, ты добрался так далеко.
Это, эм. Это здорово!
Я дам тебе подарок!
Так что, эм. Продолжай в том же духе.»)
В 500 комнате она говорит, что дверь, которая, скорее всего, была сломанной, починили специально для игрока:
Alive, and. still here.
You just keep on going, don’t you?
Well the next door has been fixed up for you.
So enjoy, and keep moving on!
You little. fleshy, live one.
Живой, и. всё ещё здесь.
Ты просто идёшь вперёд, не так ли?
Что ж, следующую дверь специально починили для тебя.
Так что наслаждайся и продолжай идти!
Ты, маленький. кожаный, живучий человечек.»)
В 750 дает «Бесконечную энергию», при которой игрок не сможет бегать, но сможет бесконечно бить топором, и Спуки утверждает, что она «никогда не закончится», но через 15 комнат этот эффект снимается (в Spooky JumpScare Mansion и SJSM: HD Renovation эффект снимается через 10 комнат):
O Hai, I didn’t think you’d make it this far.
And you got an axe?
Your just about there. I think.
Well I didn’t really have a gift ready so. uh.
There you go, unlimited stamina.
It’ll never ever run out.
(рус. «О, приветик, не думала, что ты зайдёшь так далеко.
И у тебя есть топор?
Ты почти добрался. я полагаю.
И, если честно, я не подготовила для тебя подарок, так что. эм.
Вот, бесконечная выносливость.
Она никогда не закончится.
В 1000 комнате Спуки с презрением поздравляет игрока с прохождением всех комнат, но потом сообщает, что нужно пройти последнее испытание, и исчезает:
So, you must now pass one final test to prove your.
Fortitude or dedication.
(рус. «Что ж, ты справился.
Теперь ты должен пройти последнее испытание, чтобы доказать свою.
Стойкость и целеустремлённость.»)
Игровой процесс [ ]
Спуки никаким образом не влияет на игровой процесс, так как является скриптовым персонажем.
Она может лишь напугать главного героя своим появлением.
Враги
Одна из школьных теней
Содержание
Внешний вид [ ]
Выглядят как тени детей женского и мужского пола.
Игровой процесс [ ]
Школьные тени появятся, только если игрок направит на них фонарик. Они безвредны до тех пор, пока игрок не подойдёт слишком близко, после чего они нападут и нанесут 20 урона. Их можно избежать, если игрок не будет светить на них фонариком или не будет к ним близко подходить.
Они также появляются в Хорошей концовке, где Спуки называет их своими «войсками».
Говард (aka Бронзовый Образец) — враг, появляющийся в случайно сгенерированной комнате.
Внешний вид [ ]
Игровой процесс [ ]
Говард встречается в случайно сгенерированной комнате без официального названия, при условии, что вы прошли в открытую дверь. При входе в комнату игроку предстоит пройти короткий коридор, который приведет к небольшой комнате с запертой дверью слева и двумя столами, находящимися справа и запиской на одном из них. Эта комната и коридор будут повторяться, пока дверь слева не откроется. В случайный момент Говард появится и с жутким воплем налетит на игрока, при этом экран на короткое время затемнится. Он не наносит урон, а просто пугает.
Мелочи [ ]
Вольфганг Амадей Моцарт (aka В.А.М) — темная фигура, которая появляется в комнате 557 за игроком после остановки проигрывателя.
Внешний вид [ ]
Напоминает человеческую фигуру, окутанную тьмой. На нем, кажется, нет одежды. На лысой голове с длинным носом нет видимого рта, в глазах видны серые зрачки.
Игровой процесс [ ]
Через какое-то время после включения проигрывателя в Комнате 557 он остановится. Если игрок обернется, В.А.М. появится и тут же исчезнет. Это будет происходить каждый раз, когда игрок сначала посмотрит на проигрыватель, а потом обернётся.
В HD Renovation В.А.М. действует иначе: он исчезает, если игрок подойдёт близко к проигрывателю, и появляется, когда игрок уходит.
Мелочи [ ]
Олени-убийцы — противники, которые появляются только в комнатах 552-556.
Внешний вид [ ]
Изначально выглядят как обычные олени. Если игрок подойдет к оленю слишком близко, то он покажет свою настоящую сущность и нападет на игрока.
Игровой процесс [ ]
Игрок может либо быстро покинуть комнату, либо атаковать оленя топором. При атаке может появится скример с лицом Образца 8.
В оригинальной игре умирали от 2-3 ударов, но в HD Renovation погибают от одного удара.
Мелочи [ ]
Внешний вид [ ]
Игровой процесс [ ]
В туалете находится дверь с надписью «Out of order». Обычно эта дверь заперта, но в Новой игре+ ее можно открыть. За дверью находится окровавленный унитаз. Если нажать на кнопку смыва, Карл вылезет из унитаза, покричит в течение нескольких секунд, а затем исчезнет.
История [ ]
В начале своей жизни Карл был продавцом года, награжденным за хорошие продажи «Thunderstrike Volcano Mixer». Оказалось, что на самом деле это был вакуум с зубчатыми лезвиями внутри, что очень затрудняло удаление кусочков переработанной пищи. К сожалению, его уволили, когда начальник узнал, что Карл контрабандой вывозил на работу большое количество яиц многоножки и прятал их под потолком. В настоящее время Карл водопроводчик.
Мелочи [ ]
Игровой процесс [ ]
Уничтожение Вируса позволяет игроку обойти коридор Монстра 1.
Мелочи [ ]
Игровой процесс [ ]
Мозг погружён в стеклянный резервуар с водой в случайно сгенерированной комнате. В HD Renovation, если у игрока есть топор или меч, и он дважды ударяет по резервуару, мозг освобождается и мгновенно убивает игрока.
Мелочи [ ]
Внешний вид [ ]
Игровой процесс [ ]
Приспешник появляется только в финальной битве с боссом. Образец 9 будет призывать их через каждые 2-3 атаки. Сначала он призовёт 2-ух приспешников, после чего их количество будет расти в арифметической прогрессии. Наносят около 20 урона и погибают от 1-ого удара топором.
Minor Characters
This page contains spoilers about the game. Read with caution.
Minor Characters consist of mostly unseen, but relevant characters for the game’s backstory and plot. One can learn from them by the notes left behind by some of them that explain such things as their experiences, thoughts, and sometimes their demise within the mansion.
Contents
Romantic Victim
The Romantic Victim is an ill-fated traveler who came to Spooky’s house seeking some romance. Quickly becoming hopelessly lost, they started leaving a trail of short journal-like notes as breadcrumbs to document while lamenting their unromantic situation, and to also mark their path so they could figure out whether or not they were just going in circles.
These notes reveal their turmoil as they began to suffer from dehydration, and started to drink the ink they were writing with out of desperation. They later passed out and woke up to find someone has kindly left them an unlabeled bottle of «red wine», which is heavily implied to be blood. In their last note they find solace in the fact that while they did not find an escape from the manor, it did give them an escape from everything else, and concluded that in the end, their death turned out to be romantic after all.
As revealed in Endless Mode, they had died but hadn’t noticed that they were dead, believing that ‘I have been granted immortality as a romantic artist’ and at the twelfth note, the Romantic Victim notices they haven’t required sustenance in what they assume to be two weeks, and at the thirteenth note they then notice that their skin color has changed to a transparent color. The Romantic Victim meets Spooky in the eleventh note and she is upset that they are not doing their job, they boldly state that they have no commander and they go where the wind takes them. Spooky floats into the floor, confused at the Romantic Victim’s statement. She then returns in the final and fourteenth note, yet again angry at the Romantic Victim for not doing their job. They yet again deny this, saying that whatever job that they have doesn’t sound very romantic, Spooky becomes angrier at them stating that if they don’t stop she will take their pen. Apparently, the victim continued to do this causing Spooky to take away the pen, leaving the Romantic Victim’s fate unknown.
Tropes Victim
Another one of the victims of Spooky’s mansion, this character writes notes to fill the role of the «main protagonist» to survive the mansion, all the while hoping they aren’t some «side character». They seem to last a fairly long time, as they notice the monsters are getting stronger and more dangerous as they progress. They conclude that the purpose of the monsters seems to be some form of soul-harvesting and that the monsters’ effectiveness is based on it. They eventually realize, however, that they lack major protagonist attributes and are therefore likely doomed.
Survivalist Victim
The last victim leaving notes in regular rooms, the Chronicler has all their entries specifying the day, starting from the start of their journey. It’s implied they lasted at least a week, but progressively ran out of food and battery life.
Generic Labs Assistants
The Generic Lab Assistants apparently work in GL Labs (the manor’s laboratory) conducting tests on the various specimens.
In the first lab’s facility, according to the notes left behind, they ran out of the sedatives needed to keep Specimen 3 (whom they called «Subject 5») docile enough to safely work with. They voiced their concerns to «Spook» about this, only to be laughed at and ignored. Soon after, Specimen 3 inevitably escaped and killed them.
In the second facility, the player will find out that a team of GL Labs Assistants has been assigned by Spooky to retrieve something (most likely a loose Specimen), with a tragic aftermath: a member of the team was infected by Specimen 10, followed by the abandonment of the facility.
Given their position as lab workers, it is possible that the Generic Lab Assistants and/or their co-workers created the CAT-DOS and wrote its entries.
In The Doll House, notes in the form of logs can be found throughout the place. They describe their discoveries regarding the Doll Project, such as the creation of The Clown to keep the dolls happy, which fails; one of the lab assistants is forced to remove their eyes to deal with the Hooked Doll.
Matsuri
A female Japanese student who snuck into her class after hours, despite rumors that the school was haunted by a ghost who eats children.
Unfortunately for Matsuri, these rumors proved to be true, and she was declared missing, having been eaten by the ghost.
Specimen 4 was given a replica of this school to haunt, including letters written by one of Matsuri’s classmates explaining her fate.
The Cult
A mysterious group that performed rituals to appease «The Darkness», as instructed by someone they call «Mother».
An incident involving a girl who was not «pure» occurred, which caused «The Darkness» to consume them. Based on what is hinted at, it is possible that the rituals they performed involved some form of virgin sacrifice, hence the line «the girl wasn’t pure». It is also noteworthy that the cult comically denies responsibility for their actions in their writings.
Specimen 5 could be the physical manifestation of «The Darkness» itself, the vengeful spirit of the girl who was sacrificed, or even «Mother», however, this is all speculation; and, given that The Cult is an obvious reference to The Order from Silent Hill, deems this theory unlikely.
The Hunter
In the Forest rooms, there are notes written by someone who mentioned escaping the rooms but then chose to stay and hunt down the deer for food. They also noted the strange sounds made by them.
The hunter was eventually attacked and was forced to board up the doors of the rooms. Their scattered bones are later seen in a shack.
The Fast Food Worker
At the fast food restaurant, the player will find notes left by an ex-worker of the place.
The notes tell the player that the worker was getting a job at this restaurant. Day by day, they started seeing and experiencing abnormal behavior in the restaurant, such as a frequent male customer who «kept ordering the exact same meals for every 10 minutes», and the manager acting extremely violent. After experiencing too many abnormalities, they decided to quit the job and leave the restaurant for good.
Marine Biologist
This character was studying the mysterious deaths of whales in a particular area. He eventually came to the conclusion that some form of parasite was killing the whales from the inside, but was unable to identify it, until part of his lab was flooded and Specimen 13 killed most of his team.
They were the last one left alive, stuck inside a locked off area while the Specimen tried to lure them into opening the door.
Karamari Hospital Staff
Through notes, it is revealed that they were slowly losing their grip, forgetting things, carrying out actions they weren’t even aware that they approved, always ending in the death of multiple patients.
Some of them describe things like «something sinister is beating on the wall of my subconscious» or feeling «like there is a monster inside my head and it’s pushing me away while it works on something».
One of the nurses even goes as far as to dose their head with radiation to stop the things in her head from controlling her.
Demon Child
This character appears in Karamari Hospital. She appears at the end of the game and delivers a message to the player: «You seem different from the others. I’ve been here so long. I’ve forgotten so much. This place. It needs to be shut down. I know you can do it, just hurry. You’re so close now.«
In New Game+, if the player gets the sword and kills all the monsters, the demon child will instead say: «Please don’t hurt me! Just leave me alone!«
The Child Victim
The child goes into the mansion thinking their parents were throwing a party but to their surprise, their parents are not there.
The child keeps going through the mansion, until they fall down a hole, getting hurt, falling asleep and later waking up to what they thought was their dad approaching, which just seems to be one of the Specimens.
The Spelling Errors Victim
An unfortunate soul that ends up in the mansion, easily recognizable by their repeated spelling and grammatical errors.
They seem to be an internet dweller, evident by their vocabulary and general writing, and the fact that the scariest thing to them is not being able to check their online profile or post their daily thoughts due to the lack of Wi-Fi inside the mansion.
They’re inevitably killed by one of the Specimens.
Jasper Midnight
Jasper Midnight is a character similar to the Romantic Victim. At first, Jasper thinks the house is just a carnival attraction but is soon driven mad by the monsters lurking in the mansion’s depths.
The fate of Jasper Midnight is currently a mystery. If he followed the same fate as the Romantic Victim, it can be assumed that Jasper had died. However, with no remains having been found that can be identified as Jasper’s, it is possible that Jasper could still be wandering around until his inevitable demise.
Contrary to most other victims, Jasper seems to enjoy his time in the mansion, despite the Specimens chasing him.
Monica
Known to be Spooky’s mother, information about her is limited. She is first mentioned in the notes at the end of Karamari Hospital, which were written by Spooky’s Father.
In The Doll House, her name is revealed and her grave can be found in The Garden, revealing her to be 39 years old at the time of her death. She’s once again mentioned in notes written by her husband expressing how much he misses her and how he’s still working towards bringing Spooky back.
Characters / Spooky’s Jump Scare Mansion
Edit Locked
Although it’s a simple and cute indie horror game, Spooky’s Jump Scare Mansion has quickly been become known for its characters, namely the Specimens that are featured throughout the house.
Main Characters
Voiced by: Akuma Kira
The ghost of a 12 year old girl. She owns the house the game takes place in. She cheerfully invites guests to traverse her house and try to reach the 1000 floor of the house, which she might not even know herself if it’s the end. She worked with GL Labs to gather the Specimens to the house. Might possibly be a hologram.
Specimens
Specimen 1 takes the form of a cardboard cutout that pops out of the wall. Usually it manifests as simplistic, cute drawings of things like a green tentacle monster, a blue ghost, a purple cloud, a pumpkin, skeleton, tree stump, purple spider, brown cup, toast or ice cream, among many others, with cutesy faces each. However, sometimes a version of the tentacle monster that is horrifically distorted will appear, or a bloody skull, usually later on in the game. They are harmless for the most part, and are really only harmful to those that have heart problems.
An eyeless, black-and-green specter with one long hand and no legs, its mass hovering over the ground. It kills its victims by clawing them apart and can create puddles of black tar that slow the player down.
An insectoid creature that resembles a cross between a spider and a centipede. Specimen 3 was a creation of GL Labs, referred to as Subject 5, that broke out of confinement and attacked the staff there. It attacks with venomous bites and can ambush the player through holes in the ceiling.
Specimen 4 is a 14th century ghost who resided in a Japanese school, which was since moved to the facility. She hunts the player with the intent of eating them alive, seemingly to keep them «safe» within her.
A humanoid monster, female in appearance, wielding a large blade fused to her right arm. It was found inside a church in a small town, and has the ability to distort the room textures in order to disorient the player.
A large puppet resembling a smiling man with blank white eyes. It remains still until you stop looking at it, at which point it attacks from behind. According to the lore, it might have once been a puppeteer who drowned with his puppets after they were tossed in the river by jealous shopkeeper villagers, and got his revenge by turning the children of the village into puppets.
It’s one of the possible Specimens that can chase the player one final time in the Dollhouse DLC in order to seal the Hellgate.
Specimen 7 is a large, moving, shifting wall of corpses and skeletons. Supposedly only effective on subjects with «past traumas and a history of psychological issues», it attacks the player in what seems to be a mental area after a brief section of relative calm with a talking cat giving cryptic advice.
HD Renovation gives it a chance of appearing in Endless Mode, but only once per playthrough.
Voiced by: Jessie N.
A humanoid, ethereal entity with a deer skull for a head, wearing a cloak covering its body, hiding screaming faces underneath its visible rib-cage. Specimen 8 resides in a cabin deep within a forest where it watches over man-eating deer. Although it doesn’t exclusively target them, Specimen 8 seems to primarily target those who have backgrounds of violence.
It makes an appearance in the Dollhouse DLC as one of the possible Specimens the player can lure back into the Hellgate.